.. প্রমাণলক্ষণ ( মাধব) ..

.. প্রমাণলক্ষণম্ ..

.. শ্রী গুরুভ্যো নমঃ হরিঃ ॐ ..

অশেষগুরুমীশেশং নারাযণমনামযম্ .
সংপ্রণম্য প্রবক্ষ্যামি প্রমাণানাং স্বলক্ষণম্ .. ..

যথার্থং প্রমাণম্ . .

তদ্দ্বিবিধম্ . কেবলমনুপ্রমাণং চ . .

যথার্থজ্ঞানং কেবলম্ . .

তত্সাধনমনুপ্রমাণম্ . .

কেবলং চতুর্বিধম্ . ঈশলক্ষ্মীযোগ্যোগিভেদেন . .

পূর্বদ্বযমনাদিনিত্যম্ . .

স্বাতংত্রপারতংত্রাভ্যাং তদ্বিশেষঃ . পূর্বং
স্বপরগতাখিলবিশেষ বিষযম্ . দ্বিতীযং
ঈশেঽন্যেভ্যোঽধিকম্ . .

অসার্বত্রিকম্ . অন্যত্র সর্ববিষযম্ . স্পষ্টত্বে ভেদঃ . .

যোগিজ্ঞানং ঋজূনামনাদিনিত্যম্ . ঈশে জীবেভ্যোঽধিকম্ .
অন্যত্রালোচনে সর্ববিশযম্ . ক্রমেণ বর্ধমানম্ .
আমুক্তেঃ . ততোঽব্যযম্ . .

ততোঽর্বাক্ক্রমেণ হ্রসিতম্ . সাদি চ তাত্ত্বিকেভ্যোঽন্যত্র . .

অযোগিজ্ঞানং উত্পত্তিবিনাশবত্ . অল্পম্ . .

অনুপ্রমাণং ত্রিবিধম্ . প্রতক্ষমনুমানমাগমং ইতি . .

নির্দোষার্থেন্দ্রিযসন্নিকর্ষঃ প্রত্যক্ষম্ .
নির্দোষোপপত্তিরনুমানম্ . নির্দোষঃ শব্দঃ আগমঃ . .

অর্থাপত্ত্যুপমে অনুমা বিশেষঃ . .

অভাবোঽনুমাপ্রত্যক্ষং চ . .

পরামর্শাপরামর্শবিশেষাত্ . .

সংভবপরিশেষানুমা . .

আত্মান্যোন্যাশ্রয চক্রকানবস্থাকল্পনাগৌরব
শ্রুতদৃষ্টহানাদযোদূষণানুমা . .

উপক্রমোপসংহার তদৈকরূপাভ্যাসাপূর্বতাফলার্থবাদাশ্চ . .

উপপত্তিবিশেষাঃ . .

ত এব সোপপত্তযো লিঙ্গানি . .

সমাখ্যা বাক্যপ্রকরণস্থানানি চ . লিঙ্গবিশেষাঃ . .

ব্যাপ্তিরুপপপত্তিমূলম্ . .

সা প্রতিজ্ঞাহেতুদৃষ্টাংতরূপা . .

হেতুগর্ভা প্রতিজ্ঞা কেবলাঽপি . .

সিদ্ধৌ প্রতিজ্ঞাযাং হেতুমাত্রং চ . .

দৃষ্টাংতঃ স প্রতিজ্ঞো হেতুগর্ভঃ . .

উপপত্তিদোষৌ বিরোধাসঙ্গতি . .

ন্যূনাধিকে বাচনিকে . .

সংবাদানুক্তিযুতাস্তু এব নিগ্রহাঃ . .

প্রত্যক্ষং সপ্তবিধম্ . সাক্ষি ষডিন্দ্রিযভেদেন . .

মানস প্রত্যক্ষজা স্মৃতিঃ . .

স্মৃত্যনুবাদযোর্নাপ্রামাণ্যম্ . .

যথার্থত্বানুভবাত্ . .

অহানেশ্চ . .

বিরোধো মানস্ববাক্যাভ্যাম্ . .

স্ববাক্যবিরোধোঽপসিদ্ধাংতজাতিরূপেণ . .

জাতির্ন মেযে মানাপেক্ষেত্যাদিকা . .

মেযে মানাপেক্ষাস্তীতি চ তেনৈব ন্যাযেন সিদ্ধত্বাত্ . .

মানবিরোধশ্চ . .

ছলমসঙ্গতি . .

অন্যচ্চ . .

অন্যচ্চ . .

গৃষ্টিবিবক্ষযা গামানযেত্যুক্তে পৃথিবী বিবক্ষযা
গবানযনমশক্যমিতিবত্ . .

ত্রিবিধো বিরোধঃ . প্রতিজ্ঞাহেতুদৃষ্টাংতভেদেন . .

প্রমাণবিরুদ্ধার্থপ্রতিজ্ঞা প্রতিজ্ঞাবিরোধঃ . .

হেতুস্বরূপাসিদ্ধিরব্যাপ্তিশ্চেতি হেতুবিরোধঃ . .

সাধ্যস্য সাধনস্য বাঽননুগমো দৃষ্টাংত বিরোধঃ . .

প্রতিজ্ঞাযাঃ সমবলবিরোধ এব সপ্রতিসাধনঃ . .

স এবোপাধি দোষোঽপি . .

সর্ব এতে দৃশ্যত্বানুমানে দৃষ্টব্যাঃ . .

প্রত্যক্ষাগমাদিভির্জগতঃ সত্যত্বাত্ . .

তত্পক্ষে দৃশ্যত্বস্য চ মিথ্যাত্বাত্ . .

অনির্বচনীযস্য প্রতিবাদিনোঽসিদ্ধত্বাত্ . .

অনির্বচনীযস্যেতি . .

আত্মনোঽপি দৃশ্যত্বাত্ . .

শুক্তিরজতাদেরনির্বচনীযত্বাভাবাত্ . .

অনির্বচনীয দৃশ্যত্বাভাবাত্ . .

মানসিদ্ধত্বাদিতি সপ্রতিসাধনত্বাত্ . .

জগত্সত্যত্বগ্রাহি প্রত্যক্ষস্য বর্তমানমাত্রগ্রাহিত্বে
অনুমানাগমপ্রামাণ্য গ্রাহিণোঽপি প্রত্যক্ষত্বাবিশেষাদুত্তরক্ষণে
প্রামাণ্যং ন সেত্স্যতীতি ভেদাদিবাক্যানামেব প্রামাণ্যং স্যাত্ . .

তস্য সাক্ষিসিদ্ধত্বং চেজ্জগত্সত্যত্বমপি সাক্ষিসিদ্ধম্ . .

ব্যভিচারিশ্চেদাগমার্থানুমানির্দোষত্বাধ্যবসাযে চ সমঃ . .

অত উত্তরদিবসেঽভেদবাক্যস্য ভেদোঽর্থঃ স্যাত্ . .

নির্দোষানুমাযাঃ সদোষত্বম্ . .

সদোষানুমাযাঃ নির্দোষত্বম্ . .

ইত্যব্যবস্থা . .

আশ্রযসাধ্যবধিকরণাসিদ্ধযো ন দূষণম্ . .

অতিপ্রসঙ্গাভাবাত্ . .

অতিপ্রসঙ্গেন হি দোষত্বাদোষত্বে কল্প্যে . .

ব্যাপ্তিরেব হি প্রযোজিকা . .

অসত্যপি ব্যাপ্তিরস্ত্যেব . .

অসদাশ্রযস্য সাধকত্বং নেত্যপি ব্যাপ্তিং বিনা
কথং নিবার্যতে . .

অসদাশ্রযমিত্যাদি বিশেষণত্বসংভবে কথমব্যাপ্তিঃ . .

ন চাত্যংতাভাবোঽপি সর্বধর্মরহিতঃ . প্রমেযত্বাদ্যনুভবাত্ . .

পরিশেষার্থাপত্তিপ্রামাণ্যাভ্যুপগমাচ্চ . .

বিমতং সকর্তৃকমিত্যত্র সর্বজ্ঞত্বস্য পক্ষধর্মতা বলেন
সিদ্ধ্যঙ্গীকারাত্ . .

পরিশেষোঽর্থাপত্তিরনুমানমিত্যবিশেষঃ . উপপত্তিমাত্রত্বাত্ . .

উপপত্তেশ্চ ব্যাপ্ত্যপেক্ষা সর্বথাঙ্গীকার্যেত্যাগ্রহ মাত্রেণ ভেদঃ . .

উপমানস্যাপি ব্যাপ্তিরূপত্বাত্ . .

ন হি স্বসদৃশেনাসদৃশং ক্বচিদ্দৃষ্টম্ . .

যোগ্যানুপলব্ধেশ্চ লিঙ্গত্বম্ . .

অবিশেষাত্ . .

অবিশেষাত্ . .

অবিশেষাত্ . .

অবিশেষাত্ . .

উক্তদোষেষ্বেবাশেষানুমানদোষাণামংতর্ভাবঃ . .

সাধ্যাবিশিষ্টোঽসিদ্ধিঃ . .

সিদ্ধসাধকোঽসঙ্গতিঃ . .

ন প্রমাসাধনং প্রমাণম্ . .

জ্ঞানব্যতিরিক্তপ্রমাযাং প্রমাণাভাবাত্ . .

ন চাজ্ঞাতপরিচ্ছিত্তিরেব প্রমেত্যত্র কিঞ্চিন্মানম্ . .

যাথার্থ্যমেব প্রামাণ্যমিত্যঙ্গীকারাত্ . .

ন চানুভূতিরেব প্রমাণম্ . স্মৃত্যাদাবব্যাপ্তেঃ . .

বেদানুমানাদি প্রামাণ্যপ্রসিদ্ধেশ্চ . .

স্মৃতিঃ প্রত্যক্ষমৈতিহ্যমনুমানশ্চতুষ্টযম্ .
প্রমাণমিতি বিজ্ঞেযং ধর্মাদ্যর্থে বুভূষুভিঃ ..
ইতি শ্রুতেশ্চ . .

ঐতিহ্যমাগমভেদঃ . .

ন চ সম্যগনুভবসাধনং প্রমাণম্ . ঈশ্বরজ্ঞানাদাবব্যপ্তেঃ . .

অপ্রামাণ্যে প্রমাণাভাবচ্চ . .

প্রামাণ্যজ্ঞানে চ . .

তত্রাপ্যঙ্গীকারেঽনবস্থিতেঃ . .

স্বপ্রকাশাত্মাঙ্গীকারে তত্রাব্যাপ্তেঃ . .

স্মৃতেশ্চ প্রামাণ্যানঙ্গীকারেঽনুভূতং মযেত্যত্র প্রমাণাভাবাত্ . .

লিঙ্গত্বেন প্রামাণ্যে কল্পনাগৌরবম্ . .

দৃষ্টহানিশ্চ . .

স্মৃতিপ্রমাণদ্বৈবিধ্যমাত্রকল্পনে মিথ্যাজ্ঞানাদের্নিরাসাদনুভব
বিরোধঃ . .

তদনুভবাভাব ইত্যুক্তেঽনুভবঃ স্মৃতিশ্চ নাস্তীত্যুক্তে
কিমুত্তরম্ . .

স্বসিদ্ধৈঃ সাধনং পরসিদ্ধৈর্দূষণম্ . .

অতো ন দূষণে অপসিদ্ধাংতাদি . .

ইষ্টাপত্তিঃ সিদ্ধসাধনত্বাদসঙ্গতমেব . .

আনংদতীর্থমুনিনা ব্রহ্মতর্কোক্তমার্গতঃ .
মানলক্ষণমিত্যুক্তং সঙ্ক্ষেপাদ্ব্রহ্মসিদ্ধযে .. ..

অশেষমানমেযৈক সাক্ষিণেঽক্ষযমূর্তযে .
অজেশ পুরুহূতেড্য নমো নারাযণায তে .. ..

ইতি শ্রীমদানংদতীর্থভগবত্পাদাচার্যবিরচিতং
প্রমাণলক্ষনগ্রন্থোত্তমং সংপূর্ণম্

.. ভারতীরমণমুখ্যপ্রাণাংতর্গত শ্রীকৃষ্ণার্পণমস্তু ..

<

Super User